Sanje so vizija, potem pa pride misija

Začetek meseca junija. Sedem starešin se odpravlja na modrovanje. Ker vedo, da bo povečano procesiranje možganov povzročilo dehidracijo, kupijo dovolj obarvane vode z različnimi sadnimi okusi. Ko napočijo trenutki žeje, odkimavajo z glavo in vihajo nos. Želeli so fer ceno in vrhunsko kvaliteto, dobili instant rešitev in ostali žejni. Takrat v sobo pride vrč prozorne tekočine, ki zapeljivo diši. Nekdo je šel v naravo, nabral cvetove, jih namakal v vodi, dodajal limono in malo sladkorja. Nekdo je bil ustvarjalen, nekdo je nekaj naredil sam, ponudil je vrhunski produkt in hkrati rešil problem. Bezgov sok ne služi le za potešitev žeje, lahko pomaga postavljati novo vizijo!
 
Vizija je ...
Kaj? Znaš povedati po svoje? Veliko teoretikov je napisalo številne lepe in modre besede, ki znajo zveneti precej učeno. Sam se bom oprl na tri ljudi, ki nekako zaznamujejo moje razmišljanje.
 
Prvi je bil duhovnik, veliki pedagog in sanjač že od malih nog. Sanje Janeza Boska so temelj njegovih dejanj, trdega dela za mlade in osnova vzgojnega sistema, ki mu je omogočal, da je mlade vzgajal v dobre kristjane in poštene državljane. Njegovo delo še danes uspešno nadaljujejo salezijanci in po njegovem zgledu želi (še naprej) delovati Mladinski ceh.
 
 
Tudi Martin Luther King je bil sanjač. Znameniti govor leta 1963 je zaznamovan s ponavljanjem fraze »I have a Dream« (»Imam sanje«). Kar je sanjal, je danes realnost, za katero pa je bilo potrebnega veliko dela in naporov. Osebno torej vizijo razumem kot sanje. Sanje, ki jih sanja organizacija. Ne o sebi, ampak o tem, kak svet, kakšno družbo želi. A le sanje niso dovolj. Viziji mora slediti misija, akcija! Takrat dobijo sanje svoj smisel. Če ne, smo kaj hitro na poti od vizije k iluziji.
 
Tretja oseba, ki zaznamuje moje delo in razmišljanje, je Steve Jobs. Mnoga njegova dejanja in misli so svež navdih za vsakogar. Ne bom prevajal v slovenščino, saj v izvirniku odlično zveni: »We're gambling on our vision, and we would rather do that than make "me too" products.« Izjava, ki je kar malo »kriva«, da imamo na Cehu novo vizijo in novo misijo. Namen društva in cilji ostajajo enaki, kot so zapisani v statutu. Uvajamo nov koncept dela, odpiramo novo poglavje. Verjamemo, da naša vizija v prihodnosti lahko in mora postati resničnost. Zato bo vizija vodila naše delo.
 
Zakaj sploh iskati (novo) vizijo, ko pa ti dobro gre?
Najprej moraš biti realen in si natočiti čistega vina. Ti res gre dobro ali se ti le zdi, da ti gre dobro? Brez resne in dobro pripravljene analize stanja tukaj ne bo šlo. Potem se vprašaj, kaj počneš, kako in zakaj? In, prosim, pri tem daj svoja čustva na stran, ker te lahko hitro ovirajo in te naredijo nerazsodnega. Mladinske orgaizacije so v nekem trenutku zrasle kot gobe po dežju, za njehove dejavnosti je bilo namenjenih precej Evrov. Pa smo dosegli svoj namen? Smo pustili pečat med mladimi, smo res kaj naredili za njih? Spremenili njihov položaj, ga izboljšali? Monogi projekti mladinskih organizacij so bili uspešni, a še več je takih, ki so jih že avtorji in izvajalci sami zdavnaj pozabili. Zakaj? Ker s(m)o jih vseprevečkrat delali zato, da s(mo) jih delali. Brez da bi vedeli, kateri problem rešujejo. Delali s(m)o (po Jobsovo) »me too« produkte, financirane predvsem iz sredstev, pridobljenih na razpisih. Na Cehu verjamemo, da lahko pomagamo in spreminjamo družbo le, če imamo vizijo, kako naj bi le-ta bila videti v prihodnosti!
 
(Nova) Vizija Mladinskega ceha?
Družba, v kateri se mladi oblikujejo v odgovorne  ustvarjalce novih idej, kreativnih rešitev, drznih produktov ter uspešnih podjetij in organizacij.  
 
Imaš čas, preberi še enkrat! Razmisli! Razumeš, kaj želimo? V kakšno družbo verjamemo? Ne, ne, to ni zgolj sestavljanka popularnih floskul, nabor aktualnega besedja. Te zanima, zakaj in kako smo prišli do tega?
Pridi spet in preberi v naslednji objavi!
 
Matjaž Knez - predsednik Društva mladinski ceh