Zaokroži za dobrodelnost - zmagovalka Kampa družbenih inovacij 2013

Dalibor Matijević – podjetnik, športni navdušenec, ljubitelj dobre kave in zdravega načina življenja. Leta 2012 je s takratno ekipo Zaokroži osvojil Petrolov izziv na dogodku Ljubljana Start Up. Ideja je nato zaradi različnih razlogov malo zaspala, nov zagon pa je dobila v času priprave na Kamp družbenih inovacij, ko so tudi ustanovili zavod Zaokroži.

 

Kaj je Zaokroži za dobrodelnost?

Gre za vzpostavitev inovativnega modela zbiranja donacij za različne dobrodelne namene. Na blagajni pri plačilu znesek velikokrat ni »okrogla številka«, naš sistem pa bo omogočal, da razliko do »zaokroženega« zneska potrošnik podari za nekaj dobrega. Vse, kar mora narediti, je, da na blagajni reče: »Prosim, zaokrožite za dobrodelnost,« oziroma da v spletni trgovini potrdi polje Zaokroži za dobrodelnost. Ob koncu dneva bodo podjetja opravila prenos zbranih sredstev na račun zavoda.

Skupna sredstva vseh donatorjev bodo transparentno prikazana na našem spletnem portalu www.zaokrozi.si, kjer bo tudi možnost glasovanja za izbiro dobrodelnih akcij. Ključna prednost projekta je transparentnost in hitro zagotavljanje sredstev za tiste, ki takoj potrebujejo pomoč. Do konca leta 2014 želimo doseči, da bo 90 odstotkov zbranih sredstev namenjenih za dobrodelne akcije. V prvem letu imamo prav poseben namen, želimo namreč pomagati ekipam, ki razvijajo svoje ideje na področju podjetništva, in po principu »crowdfunding« zbrati želena sredstva za razvoj inovativnih projektov in produktov.

 

Od kod ideja?

Ideja izvira iz brskanja po tujih spletnih straneh, kjer smo opazili del koncepta spletnega zaokroževanja za dobrodelnost. Naša nadgradnja sistema bo izredno visoka transparentnost in možnost, da donatorji sami izberejo, za kater projekt želijo donirati. 

 

Kakšen je vaš poslovni model?

V trenutni fazi so donacije namenjene izključno dobrodelnim projektom in vsi delamo kot prostovoljci, pozneje (ko bo donacij več) pa bomo z njimi pokrivali tudi osnovne stroške zavoda. Želimo razviti kvalitetne (spletne) tehnologije za zbiranje donacij, ki nam bodo omogočile nizke stroške in posledično velik izkoristek donacij.

 

Kdo so obrazi, ki se skrivajo za to idejo?

Trenutna ekipa smo: Dalibor Matijević (direktor in ustanovitelj zavoda Zaokroži – zavod za pomoč in trajnostni razvoj), Tadej Prijatelj (ustanovitelj, marketing), Zavod Škatla (ustanovitelji kot pravna oseba, zastopnik Tomaž Šuštar), Urban Zaletel (ustanovitelj, razvoj tehnologije in programiranje), Jože Prijatelj (programiranje), Groga Tancek (oblikovanje CGP). Še vedno pa smo odprti za nove člane, ki si želijo lepše in boljše Slovenije.

 

Kako ste izvedeli za natečaj Kamp družbenih inovacij?

Največji »krivec« za prijavo je socialno omrežje Facebook. Ko sem videl objavo natečaja, sem takoj prijavil projekt.

 

Kako je potekalo delo na kampu?

Začelo se je zgodaj zjutraj, ko sva s Tomažem med člane razdelila delo. Za spremljanje napredka smo uporabili orodje SCRUM, med delom pa smo imeli na voljo podporo ekipe Mladinskega ceha. Marsikaj ni šlo po načrtu, a na koncu nam je uspelo.

 

Kakšni so načrti za prihodnost?

Najprej v praksi preizkusiti na kampu razviti modul za spletne trgovine in začeti zbirati donacije. Do konca leta želimo pomagati vsaj enemu projektu, nato pa v naslednjem letu vsaj enemu na mesec. V drugi fazi želimo razviti modul za maloprodajne trgovine in ga implementirati v poslovalnice. Trenutno smo najbližje dogovoru z družbo Petrol. Zgodba Zaokroži vliva novo upanje v slovenski narod! Vsekakor nas bo vredno spremljati.

 

Z Daliborjem se je pogovarjal Franci Bačar.