Instant nasvet: kako predstaviti svojo idejo

Dober nastop, učinkovito in primerno zlaganje izbranih besed v minutažo tvojih petih minut slave. V petminutnem instant nasvetu je rešitev zelo instantna. Prava kava ali instant kapučino?

 

Dejstvo je, da le redko dobimo svojih pet minut, da opišemo svojo idejo, mnenje ali predstavimo svoja dognanja. Pa gre lahko za poslovno ali družinsko idejo, ali idejo o tem, zakaj zaposliti prav mene. Tudi za izraz mnenja, zakaj je voda boljša od piva, če je, nam nihče ne bo dal eno uro časa.

 

Znajdeš se na dogodku, kjer je nekdo, ki je ključen deležnik, da tvoja ideja prestopi naslednjo fazo razvoja. Pristopiš, se nasmehneš, pozdraviš, se predstaviš, podaš kakšen kompliment na delo nagovorjenega ali kakšno opazko na dogodek. Ta prvi del narediš v svojem veličastnem stilu z vso samozavestjo in hkrati ponižnostjo, ki jo premoreš. Navsezadnje si ti tisti, ki nekaj potrebuje, ja?

 

Pitch, nagovor, predstavitev ideje. Kakorkoli že imenujemo to kratko predstavitev ideje, ki vsebuje tudi namig za odziv, sodelovanje, investicijo ali kimanje, ima ta neke osnovne temelje, ki jih moramo poznati in upoštevati.

 

1. Pripravi svoje besede. Prvi stavek in zadnji stavek na 100 %. Ostalo pa lahko prilagodiš sproti. To ni nekaj, kar bi bilo enostavno. Zahteva pripravo in sposobnost vsebinskega zgoščevanja. Lahko se poskusiš verzirati s katerim od socialnih omrežij, ki te pač prisili, da si jasen in kratek.

 

2. Povej zgodbo. Zgodbo razumemo tudi vizualni tipi ljudi, ki potrebujemo nekaj, da imamo pred očmi v trenutku sliko o tem za kaj gre. Zgodbi lahko sledijo vizualni tipi. Še kakšna primerna beseda za kinestetika in pokrijemo vse. Pa saj vemo, da se zgodbe pač prodajajo, ja?

 

3. Predstavi tudi problem. Ali nasprotno mnenje. Pač tisto, kar je relavantno za tvojega naslovnika. Če dobro poznamo naše občinstvo, lahko izhajamo iz njemu znanega, da ga popeljemo do znanega (temelji retorike).

 

4. Predvidi reakcije in možna vprašanja. Bodi pripravljen. In ne imej treme. Kdo na svetu pa ve več o tvoji vsebini kot ti sam? No, naj bo, kdo v prostoru v več o temi kot ti sam?

 

5. Ne prihrani najboljšega za konec govora. Pozornost nagovorjenega bo na 80 odstotkih, ko boš začel s svojim nagovorom, potem bo za kakšen hip narastla na 100 odstotkov, potem pa bo strmo upadala. Bistvo povej v prvih 30 sekundah.

 

6. Prikaži svojo vnemo in entuziazem. Ne nadeni si maske prodajalca ali univerzalnega govorca. Če res verjameš v svoje delo, tega pač ne skrivaj. Tvoja neverbalna govorica in pristop igrata namreč najpomembnejši faktor pri navduševanju.

 

7. Povej, kaj pričakuješ. Ne le, da izročiš svojo vizitko, kontakt. Vključi nagovorjenega takoj. Morda z umestitvijo na koledar, konkretizacijo možnosti za naprej, prosiš za takojčnji, ‘ad hoc’ odziv.

 

Ključen nasvet: svojo predstavitev najprej povej svoji stari mami. Če razume ona, kaj delaš in kaj želiš, si zmagal. Ko si sposoben svojo idejo predstaviti res kratko in v preprostem jeziku, jo resnično poznaš iz vseh strani in šele takrat si pripravljen za tisti ‘veliki svet’ tam zunaj.

 

Več informacij in prijavnico na tečaj retorike in javnega nastopanja najdeš tukaj.