Postavljanje ciljev…

Ne skrbi, če potuješ počasi; skrbi naj te, ko obstaneš na mestu.

Vse kar potrebuješ za to, da prideš iz točke A v točko B že imaš. Morda si to pozabil ali pa so ti morda to pomembni drugi pozabili povedati. Nevednost torej naj ne bo več izgovor za to, da si obstal na mestu. Pred tabo je kratek cehov usmerjevalnik, ki ti bo pomagal, da premakneš to svojo zakrnelo rit in imaš končno po dolgem času občutek, da si tudi ti nekaj prispeval v ta naš neskončni vrtiljak, ki mu mnogi pravijo svet.

Kdor ne ve, kam gre, navadno ne pride nikamor.

Redki ljudje znajo odgovoriti na vprašanje, kaj si resnično želijo ali kaj hočejo. Večina jih odgovarja nedoločeno:« Hočem uspeti.« ali »Želim si srečo.« Toda v resnici ne vedo, kaj pravzaprav želijo, in so potem nesrečni in zlovoljni, ker tega ne dobijo.

Gotovo ste že kdaj koga slišal reči: "Saj vem, kaj hočem, samo z besedami se tako težko izrazim." Če ste sami kdaj izrekli ta stavek, pomeni, da niste povsem prepričani, kaj hočete. Kajti, če cilja ne morete zapisati na list papirja, pomeni, da dejansko sploh nimate konkretnega cilja, ampak da še vedno samo iščete, sanjarite in vzdihujete.

Postali bomo tisto, kar si zamislimo.

Sedaj gre pa zares. In ja tako preprosto in enostavno je. Vsaka velika sprememba je najprej majhna misel, ki počasi raste. Vsaka majhna misel ima potencial, da postane velika.

7 korakov na poti k cilju

1. Izberite cilj

Bodite pozorni na to, da je cilj realen in da je to res nekaj, kar si res želite.

2. Natančno določite svoj cilj - zapišite ga.

Natačno določen in zapisan cilj nam daje usmeritev in potrebno osredotočenost.

3. Naredite seznam korakov, ki jih morate narediti, da bi dosegli cilj.

Pri doseganju zastavljenih ciljev se moramo naučiti, da je pot do cilja sestavljena iz večih korakov. Cilja ne dosežemo v trenutku, ampak je potrebno nekaj časa, načrtovanja in nekaj dejanj, preden pridemo do želene točke.

4. Zamislite si uresničitev cilja.

Vizualizacija in pozitivna usmerjenost je pri marsikom redkost. Četudi se Vam zdi takšno vizualiziranje nesmiselno - poskusite. Čedalje več raziskav na področju nevropsihologije govori o blagodejnih učinkih pozitivnega razmišljanja. A imaš res kaj za zgubit?

5. Razvijajte lastnosti, ki jih potrebujete, da bi lahko uresničili svoj cilj.

Pri zastavitvi ciljev na površje priplavajo vprašanja: ali bom to zmogel, sem dovolj sposoben in podobno. Zato je dobro, da si zastavimo vprašanje, katere lastnosti potrebujemo za dosego posameznega cilja. 

6. Določite skrajni rok.

Razlika med zasledovanjem ciljev in sanjarjenjem je ravno v tem, da si ob ciljih vedno zamislimo nek rok, v katerem bomo stvari dosegli. Ta rok je lahko dober motivator, v primeru neuspeha pa tudi pokazatelj in hkrati odlična priložnost za evalvacijo svojih ciljev in motivov za doseganje le teh. Vsaka informacija, četudi slaba, nam lahko pomaga.

7. Spominjajte se svojih ciljev.

Na tej točki naredimo največkrat napako, da se zadovoljim s tem, ko si cilj postavimo, potem pa čakamo, da nam bo izpeljava padla na glavo. Tukaj v naš svet vstopijo naši pomembni drugi, ki:

  • Vnašajo v naš sistem nova znanja, ki širijo našo realnost;
  • Nudijo spodbudo in nas navdušujejo v trenutkih, ko lastna vztrajnost pade;
  • Lahko s svojim dotikom in spodbudo umirijo nemirno telo in duha;
  • S sočutjem in ustvarjanjem varnega okolja spreminjajo naše naučene vzorce;
  • Nas bodrijo pri padcih, mirijo naše strahove in nas spodbujajo pri vnovični rasti.

Za pomoč pri postavljanju ciljev smo vam pripravili tudi orodje, ki si ga lahko prenesete spodaj.

Datoteke za prenos: